Ilość wyświetleń bloga

Obserwatorzy

wtorek, 4 czerwca 2013

100% naturalnego toniku do cery tłustej.



Hej :)
W swoich postach wspominałam o toniku szałwiowo - azulanowy. Dzisiaj przyszedł czas, aby zdradzić Wam w jaki sposób go robię :)

Potrzebne są:

Azulan do kupienia w aptece za około 8-9zł. 

Szałwia do kupienia w aptece za około 2-3złote.

Pojemnik do kupienia w rossmannie za około 1-2zł.

Trudno jest ocenić ogólny koszt jednej buteleczki 100ml toniku, ponieważ opakowania szałwi i azulanu wystarcza co najmniej na kilkanaście użyć. 


1. 2 czubate łyżeczki szałwii wsypujemy do kubeczka.


2. Zalewamy to nieco ponad 100ml gorącej wody. Radzę wlać trochę ponad 100ml, pomimo tego, że pojemnik z rossmanna mieści dokładnie tyle, lepiej wlać więcej, ponieważ trochę stracimy przy przecedzaniu. Parzymy przez 10minut, a następnie odstawiamy na 15 minut. 


3. Przecedzamy i dodajemy 20 kropel azulanu. 
Azulan, który mam ja nie ma miarki na kropelki, więc zawsze dodaję "na oko". 


4.  Przelewamy do buteleczki i przemywamy twarz rano i wieczorem.


Szałwia ma silne właściwości przeciwzapalne, ściągające i oczyszczające.
To wyciąg z kwiatów rumianku z etanolem. Wiadomo, że alkohol wysusza, ale stosujemy go rozcieńczony i na pewno nie wysusza skóry.

Trzeba pamiętać, że tonik jest przeznaczony do skóry tłustej!
Od około pół roku jest to mój ulubiony tonik i nie korzystam już z produktów drogeryjnych. Jest tani, wydajny i bardzo dobry. Skóra po użyciu jest odświeżona. Nie zostawia na niej tłustej warstwy. Na pewno pomaga w łagodzeniu trądziku, ponieważ bardzo przyjemnie uspokaja skórę. Buteleczka starcza na około miesiąc codziennego stosowania. 
W najbliższym czasie na pewno z niego nie zrezygnuję :)


buziaki!
Marta. 

9 komentarzy:

  1. O widzisz bo co naturalne to i przeważnie skuteczne ;) Ja nie mam tłustej cery, ale bratowej szepnę, na pewno ją zaciekawi ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. O prosze jaki fajny pomysl:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super ;) Wypróbuje latem gdy moja tłusta skora jest najbardziej złośliwa.

    OdpowiedzUsuń
  4. mam raczej suchą i używam hydrolatów zamiast tonika ale ten przepis na pewno przyda się wielu osobą

    OdpowiedzUsuń
  5. o, genialna sprawa, na pewno wykorzystam przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy przepis. nie mam trądziku, ale z tymi składnikami to może być super.

    (Że też nie było takich blogów, gdy byłam nastolatką!)

    OdpowiedzUsuń
  7. kiedys robiłam ,moja skóre wysuszył i podziekowałam juz wtedynawet za minimalne czesci alkoholu

    OdpowiedzUsuń
  8. Hmmm będę musiała wypróbować

    OdpowiedzUsuń

Prosimy o nie wstawianie komentarzy typu "zapraszam do siebie ". Uwierzcie, że chętniej zaglądamy na blogi dziewczyn, które komentując nie reklamują się. Z góry dziękujemy! :)